piątek, grudnia 02, 2016

2016 ANANAS - listopad & grudzień

Witamy,

i hurtowo nadrabiamy zaległości w tłumaczeniach.

Oryginalne wpisy:
LISTOPAD 2016 ---> LINK
GRUDZIEŃ 2016 --> LINK

LISTOPAD
Wypełnienie Area 11#, Staggered Mosaic.

 Proszę wyznaczyć obszar 11 wg wzoru z pierwszego miesiąca: tutaj
 Długość ramienia trójkąta ma mieć 40 nitek.

Nici których używamy to odpowiedniki:
  • DMC Perle 5 #676 
  • i Splendor S982, 3 nitki
Jaśniejszy z kolorów ma być tłem, ciemniejszym mają być wyszyte "kropki".

Wyszywamy wg poniższego schematu:

Źrodło: http://www.needlepoint.org/StitchOfTheMonth/2016/SOTM201611.pdf
Zaczynamy wyszywanie w lewej górnej części wyznaczonego obszaru, tam gdzie zmieści nam się cały komplet najdłuższych ściegów tła. 
Przy wyszywaniu zawsze tak trzymamy kanwę, żeby wyszywany obszar był w dolnej części.
Na samym końcu wyszywamy ściegi kompensujące, niepełne, które spowodują całkowite zakrycie wolnych przestrzeni. 


GRUDZIEŃ

Wypełnienie Area 12#: kontury

Pomiędzy każdym z wyszytych obszarów można wszyć dowolnie wybraną nić, która podkreśli i zamknie obszary, uwypukli je.

Wybór nici do konturów jest całkowicie dowolny, ma pasować do kolorystyki Waszej pracy.
Jak pamiętacie również można używać koralików.  Tutaj na zdjęciu wszyte koraliki na brzegu Area2#.
Źródło: http://www.needlepoint.org/StitchOfTheMonth/2016/SOTM201612.pdf
Materiały użyte w przykładzie:
- Kreinik #12, 002
- jedna nitka różnych nici Splendor do przyszycia konturów
- koraliki

Zasada jest taka:
- do konturów używamy tej samej nici
- do przyszycia nici konturowej używany jednej nitki nici która występuje w obszarze sąsiadującym.
Chodzi oczywiście o to aby ścigi łapiące kontur zbyt mocno nie kontrastowały.

Zaleca się wyszywanie konturu używając jednej ciągłej nici: czyli okolenie obszaru nr 4 od obszaru 5 i 6 odbywało się jedną nitką, dopóki nie zostanie zakończone, bez przechodzenia do kolejnych obszarów. Nie jest zalecanie kierowanie się ku jednemu z rogów a praca z centrum ku wszystkim brzegom.

Na samym końcu wszyć koraliki, używając jednej nitki nici.

-----------------------------------------------------------------
I oto koniec na 2016 rok :)

Projekt jest przyjemny i mamy nadzieję że jeszcze nie jedna osoba skorzysta z instrukcji.

Życzymy wesołych Świąt i dobrego Nowego roku 2017! 
Z nowym projektem :D

8 komentarzy:

  1. Witam,
    Pierwszy raz trafiłam na tą stronę poszukując informacji na temat nici kreinik #12. Ale z pewnością zagoszczę na dłużej 😃
    Co do nici to czy mogłabym poprosić o informację gdzie zdobyć #12. Chodzi mi dokładnie o nr 9300? A może są jakieś zamienniki?
    Serdecznie pozdrawiam 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj i rozgość się <3
      "12" nie widziałam, ale inne nici Kreinika są w promocji na stronie
      http://needleart.pl/index.php?cPath=10_24
      Chyba sama zrobię zakupy, choć do tej pory nie korzystałam z tych nici.

      Usuń
  2. Z przyjemnością czytam tego bloga. Jestem ciekawa, czy Panie zamierzaja podjąć wyzwanie na 2017. Zapowiada się bardzo interesująco ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam w Nowym Roku - wspaniałych haftów Wam życzę.
    Mimo, że ubiegłoroczny projekt leży i już nawet nie kwiczy, chciałam zapytać o nowy z kalejdoskopami.
    Ktoś zainteresowany ???
    Ps. Ja na pewno skończę Ananasa, tylko ostatnio byłam zajęta innym "zadaniem" needlepointowym. Pokażę, gdy będę mogła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabrałam się za październikowe stokrotki, trochę mi przy nich zejdzie. Wolałabym haftować kordonkiem, żałuję, że wybrałam zgodnie z projektem 4 nitki muliny satynowej ( nie podobają mi się takie grube kwiatki)

      Usuń
  4. Zaglądam od czasu do czasu i podziwiam.
    Piękne są takie hafty, choć dla mnie to prawie czarna magia.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokazane krok po kroku są do zrobienia. Jest kilka pięknych projektów przetłumaczonych, możesz spróbować :)Nie wiem co z tegorocznym projektem, choć mnie nie powinno to na razie obchodzić - mam zaległości z 2016 roku.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Czy ktoś skończył "Ananasa"??? Ja jestem w "październiku"

    OdpowiedzUsuń

Porozmawiajmy ...