niedziela, maja 08, 2011

FOI - styczeń, luty - Abulinka

Wreszcie zabrałam się za wyszywanie Flower of Italy. Głównie wykorzystuję kolory zalecane przez projektantkę, chociaż niektóre nici dobierałam sama.

Oto mój wybór:
1. DMC Perle #8 col. 676
2. DMC Perle #8 col. 783
3. DMC Perle #8 col. 815
4. DMC Perle #8 col. 581
Gloriana Stranded Silk:
5. Flowers of Italy #194
6. Granny Smith Green #053
7. Cranberry #062
8. Autumn Gold #041 + nitka złota (widoczna na zdjęciu). Czy jej użyję na sto procent? Tego nie jestem pewna.
Materiał, na którym tworzę pracę, to 18 ct Zweigart Eggshell Mono Canva.
Wyznaczenie pól i wypełnienie diamentu z miesiąca luty mam już za sobą. Pierwsze emocje też ;-), często podobne do tych, które i Wam towarzyszyły. Teraz pozostają kolejne trzy pola do wypełnienia.


I jeszcze pierwszy diament w przybliżeniu:

I co o tym myślicie? Podoba się, czy niekoniecznie? Ja wyszywając miałam mieszane uczucia. Najpierw kolor zielony Granny Smith Green #053. Coś ciemnego zaczęło się wyłaniać, potem  nić Autumn Gold #041 piękna mięciutka, cieniowana w kolorze "beżów jesieni" tu jakby zginęła. Całość prezentuje się ciekawie. Romb jest delikatny i wygląda subtelnie, ale nie oszalałam z zachwytu. Mam wrażenie, że monocanva jest za ciężka dla tych nici. Może marudzę, to proszę mnie sprowadzić na ziemię :).

2 komentarze:

  1. kolory raczej nie moje, jednak efektu trudno nie docenić - pięknie ci wyszło, kolory pięknie dobrane, jestem pewna, że całość wyjdzie bardzo harmonijnie :)
    Co do monokanwy - a też wyszywam na 18, podobnie jak ty 2 nitkami - i tez nie jestem do końca pewna, czy pod tym względem efekt mi się podoba, bo raczej wolę dokładniejsze pokrycie... Staram się jednak wstrzymać z oceną do grudnia, kiedy to ukaże się nam całość.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło ładnie, nie ma się co czepiać :)
    Ja też wyszywam na 18-stce, ale 3 nitkami muliny, bo przy 2 wydawało mi się zbyt luźno i dużo przeswitów. Lecz okazuje się, że w tej pracy prześwity też mają swój urok! A Twój "luty" bardziej mi się podoba niż mój.

    OdpowiedzUsuń

Porozmawiajmy ...