piątek, lutego 01, 2013

2013 Stitch of the Month - luty


Lekcja 2

Oryginalny wpis na stronie ANG: TUTAJ

Kolejność prac:
1. wyszywamy "małą" gwiazdę na środku w odcieniu kolorów dodatkowych/pomocniczych (3 grupa kolorystyczna - Accent pamiętając że dla następujących grubości tkanin używamy następującej ilości nici (przypis tłumacza: dotyczy muliny)
  • moncanva 18 - 5 nici
  • Congress Cloth - 4 nitki
2. Środek gwiazdy podkreślamy Kreinik Metallic Ribbon 1/16" (lub odpowiednikiem) tak jak zaznaczono na schemacie
3. Gwiazda Florentine wykonana jest w odcieniach kolorów głównej grupy (1 grupa kolorystyczna) - wyszywanie zaczynamy od użycia najciemniejszego koloru nici i następnie wypełniamy dalej posiłkując się nićmi w coraz jaśniejszych kolorach, pamiętając nadal o zasadzie:
  • moncanva 18 - 5 nici
  • Congress Cloth - 4 nitki

Źródło: http://www.needlepoint.org/StitchOfTheMonth/2013/feb.php



Źródło: http://www.needlepoint.org/StitchOfTheMonth/2013/feb.php



14 komentarzy:

  1. No to w weekend rozpinam materię i zaczynam walczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tofka, wszystko będzie super - zobaczysz! To proste ściegi typu borgello więc najprzyjemniejsze do nauki :)

      Usuń
    2. Dech mi zaparlo. To juz! Jeju, czekalam do 1:30 na wpis na ang.stronie. No i oswiecilo mnie, o co trudno w srodku nocy, przeciez tam maja jeszcze czwartek.
      ZYcze wszystkim powodzenia!
      Tofka, damy rade, dziewczyny nam pomoga. Nie zostawia w potrzebie :)

      Usuń
    3. Oczywiście że nie zostawią :) Jeśli będziecie miały jakiekolwiek kłopoty, albo wątpliwości, piszcie śmiało :)

      Ścieg jest prosty, na pewno dacie radę :)

      Usuń
    4. a ja mam takie małe pytanie techniczne: jak zacząć haftować, robicie supełek, czy nić zaszywacie pod ściegiem, czy jak? jak nić "umieszczacie" w monocanvie? supełek mały na początku?

      Usuń
    5. Zostawiam kawałek nitki i później przewlekam pod kolejnymi
      ściegami, tak jak we wszystkich haftach.

      Usuń
  2. to już wygląda imponująco, a co dopiero będzie potem, po skończeniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przyjaźnie, bez wielkiej ekwilibrystyki, a więc poczatek zachęcajacy :) No i jest od razu okazja do wypróbowania mojej tasiemki Madeira. Myślałam, że te pozłotki będą gdzieś na końcu. Problem tylko taki, że monocanva z Hobbystudio wciąż jeszcze gdzieś w drodze, więc muszę sobie wziąć na wstrzymanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też jest w drodze z Hobby Studio :D

      Usuń
    2. Dziewczyny, macie cały miesiąc na wykonanie części lutowej, na pewno zdążycie :)

      Bardzo się cieszę że lutowy ścieg jest taki prosty, mam nadzieję że dzięki temu łatwiej będzie wam się "wdrożyć" :)

      Usuń
  4. Ścieg lutowy jest bardzo prosty, więc mam nadzieję że nawet niezdecydowane osoby zdecydują się do nas dołączyć :)

    Podpowiedź jedna ode mnie - dopiszcie sobie na wydrukowanym schemacie swoje kolory nici przy legendzie, żeby za każdym razem nie sprawdzać w notatkach jakim kolorem powinno się wyszywać. To wam bardzo ułatwi pracę i pozwoli unikną pomyłki w kolorach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja już właśnie tak zrobiłam:) będzie szybciej, nie trzeba spoglądać na notatki :) jak tylko monocanva przyjdzie ZACZYNAM! :D

      Usuń
  5. O ranyście, a ja nawet jeszcze nie wszystkie nici mam nabyte. Dzisiaj dokonuję zakupu, może w przyszłym tygodniu przyjdą ;O)

    OdpowiedzUsuń
  6. Luty prawie skończony. Czekam już tylko na przesyłkę z metaliczną Madeirą nr 8, żeby dodać krzyżyk w środku. A teraz cały miesiąc czekania na kolejny fragment... :(

    OdpowiedzUsuń

Porozmawiajmy ...