piątek, lutego 15, 2013

APOM - czerwiec, lipiec, sierpień - Kalliope

Przy haftowaniu narożnych kwadratów z etapu czerwiec-lipiec-sierpień w projekcie A Promise Of Mystery zaczęłam mieć wątpliwości. Praca na moment utknęła. Były długie rozmyślania, kilka prób, trochę prucia, zmiana kolorów, no i wyszło tak:


Zależało mi na tym, żeby tło dla krzyża nie było zbyt natarczywą konkurencją, czyli w moim przypadku musiało być ciemniejsze i bardziej jednolite niż według kolorystycznych zaleceń projektantki. Dołożyłam do palety jeszcze jedną, bardzo ciemną zieleń. Malutkie podwójne krzyżyki są wyhaftowane właśnie tym kolorem - dwie nitki DMC nr 934 z dodatkiem jednej cienkiej nitki złotej niewiadomego pochodzenia. Na zdjęciu nie bardzo mi to wyszło, kolory są bardzo rozjaśnione, ale w naturalnych warunkach bardzo fajnie to wygląda, jak prawie czarne i tajemniczo połyskujące kamyczki.

Nie trzymam się konsekwentnie zaleceń projektantki co do grup kolorystycznych, chciałam mieć wyraźny akcent głównego motywu i stonowane otoczenie. Może przy ramce bardziej zaszaleję :)
A więc kwadraty z pierwotnej jajecznicy ze szczypiorkiem (za dużo soczystej zieleni i zbyt żółty odcień beżu) - zamieniły się w monochromatyczne, spokojne tło dla błyszczącego, jasnego krzyża.
Tak mi się kojarzy A Promise Of Mistery :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Porozmawiajmy ...